2012. május 28., hétfő

Szemhéjalapozó házilag

Nekem nincsen szemhéjalapozóm, soha nem is volt, nem is éreztem szükségesnek, mostanában viszont, ahogy egyre több tesztet nézegettem róluk, szeretnék egyet venni, eléggé meggyőztek. Hogy miért nem vettem még, annak több oka is van, egyrészt egyszerűen képtelen vagyok választani a lehetőségek közül, másrészt jelenleg nem is telik rá, szóval ez még várat magára. Addig is, úgy döntöttem, megpróbálkozom a házi elkészítésével, amiről már több helyen is olvastam.
Nincsen másra szükségünk, mint hagyományos alapozóra, hidratáló krémre, és persze egy kis tégelyre, amibe beletehetjük.

Én ezeket használtam:


Editt Perfect Mat alapozó 02-es
Avon bőrnyugtató hatású alapozó Nude
Nivea Natural Beauty bőrszépítő hidratáló arckrém

Egy gigamega gyógykenőcsös tégelybe tettem őket, mert csak ezt találtam :)


Mivel sok olyan szemhéjpúder palettám van itthon, amit használhatatlannak minősítettem, mert nem volt színük, így egyből kipróbáltam ezekkel. Ha egy szóval kéne minősítenem az eredményt: CSÚÚÚÚÚÚCS, de inkább beszéljenek a képek:

Először egy TCW palettával próbáltam ki. 4 ilyenem van, egy készlet részeként, mindegyik más színekkel, én most ezt a kékeset választottam:


Alap nélkül, porlik, és nulla színe van:


És alappal, WOW:


Ha az előző példa nem győzött volna meg mindenkit, jöjjön egy következő, amely nem más, mint az Avon Marimekko palettája, amit már elég régen rendeltem, méghozzá azért, mert meseszép:


Ám amikor a színeket először kipróbáltam, hatalmasat csalódtam ebben a gyönyörű csomagolású palettában:


Ma újra elővettem, nézzük alappal hogy teljesít:


Azért van különbség, nem? :) A következő, amivel próbáltam a DIY bázist, egy lila és szürke színeket tartalmazó Hello Kitty Sanrio szemhéjpúder duó, amit még ajándékba kaptam annó:


Lila, szürke, bal oldalt alap nélkül, jobb oldalt alappal:


Bár a pigmentáltság még így is hagy kívánni valót maga után, a különbség eléggé szembetűnő szerintem. Arra gondoltam, hogy egy olyan termékkel is kipróbálom, amit alap nélkül is nagyon szépnek találok és szeretek használni, ez pedig a Lovely egyik ötös palettája:


A színek alap nélkül:


És az általam készített alappal:


Azt hiszem, ezentúl inkább nem önmagában használom ezt sem :)

Én nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel, amíg nem veszek egy rendes primert, addig nekem ez megfelelő lesz.

Ha valaki esetleg kedvet kapott volna az elkészítésére, néhány jó tanácsot adnék:

- Könnyebb, lazább hidratálókrémből jobb lett volna készíteni, ez a Nivea nem bizonyult a legjobb választásnak, mert elég tömény.
- Nekem elég sokáig tartott megtalálni a megfelelő arányokat, ez nyilván mindenkinek más, de mindenképpen jóval több legyen a keverékben az alapozó, mint a krém. Nekem nagyon elnehezítette a szemhéjamat amikor még több hidratáló volt benne, néhány perccel felkenés után ömlött a szememből a könny. Tettem hozzá még egy jó adag alapozót, és megszűnt ez a probléma.
- NAGYON NAGYON kevés kell belőle, de tényleg. Amikor többet tettem, szintén könnyeket fakasztott, és elnehezített. Egy nagyon vékony réteg bőven elég.

Ti használtok szemhéjalapot? Melyik a legjobb?


11 megjegyzés:

  1. Artdeco a favoritom:) a NYX nem vált be:( Viszont amit nem hittem volna, hogy az Avon szemhéjszínező ceruzája is szuper erre a célra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az Avon ceruzákat láttam nálad, szupi :) Ami engem a legjobban meggyőzött a képek alapján, az a Too Faced, de inkább valami alacsonyabb árkategóriásat vennék, úgyhogy lehet, hogy kipróbálom az Artdecot, köszi :)

      Törlés
  2. Artdeco van nekem is,de én ritkán színezem a szememet,mert szerintem béna vagyok hozzá. a napi rutinom,hogy alapozom és utána tussal kihúzom és kész.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szeretem színezni a szemem, valószínűleg akkor az Artdeco az, amit ki fogok próbálni.

      Törlés
  3. Én nem használok, általában sima alapozót kenek csak alá, és az is tökéletesen megteszi, de nagyon örülök, hogy megírtad ezt a bejegyzést, mert akinek magában az alapozó nem lenne jó, kipróbálhatja ezt, mert nagyon jó ötlet! :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is jó ötlet, teljesen jó amíg nincs másik :) A sima alapozóm nekem e célból nem sokat használ sajnos.

      Törlés
  4. húú nagyon jó ez a post, holnap meg is csinálom. én is régóta nézegetem a szemhéjalapozókat, de én sem tudok választani, meg most keret se sok van rá. nagyon hasznos volt ez a bejegyzés, köszi ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, ha valakinek hasznos volt, már megérte megírni :))

      Törlés
    2. szia Andi! megcsináltam a szemhéjalapozót, tényleg nagyon bevált. írtam róla én is bejegyzést (remélem nem probléma). ha van kedved olvasd el: http://muccuus.blogspot.com/2012/05/diy-szemhejalapozo.html
      és még egyszer köszi a tippet! :)

      Törlés
    3. Örülök, hogy bevált, nálad is elég pöpec lett :) Dehogy probléma, és igazán nincs mit :)

      Törlés
  5. Ügyes vagy! Jó ötlet volt! :)

    VálaszTörlés